Dynamiczny rozwój przemysłu sprawił, iż konieczne stały się zmiany w formach zarządzania zakładami produkcyjnymi oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean manufacturing to jedna z takich doktryn ekonomicznych. Jej celem jest zmaksymalizowanie efektywności czynności produkcyjnych w danym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można wydedukować, zamysł ten ma swoje korzenie w Japonii, słynącej z szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z ograniczeniem do minimum wszelkich czynności podejmowanych w toku produkcji, a przy tym całkowicie zbędnych. Poprawa pracy zespołowej i komunikacji Najważniejszym celem lean managment jest więc zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w aspekcie pracy zatrudnionych jak i używanych półproduktów. Wdrożenie form działania lean management stwarza możliwość uzyskania takich efektów, jak poprawa produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki pracownicze w zakładzie zwykle ulegają poprawie. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co istotne techniki z dziedziny lean management mogą być implementowane w każdym przedsiębiorstwie, obojętne z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co jest priorytetem to sprawność dokonania oceny, które czynności nie przynoszą korzyści dla firmy.